laupäev, 10. august 2013

OWO

Niisiis- nagu te juba lugenud olete, siis olen ma hetkel Hamburgi lähedal väikeses linnas nimega Geesthaat ja meil on toimumas OWO( Orientierungswoche ehk Orienteerumisnädal), kus me räägime kõikidest tähtsatest asjadest, mis meid sellel aastal puudutab. Meiega samal orientatsioonil on veel õpilased Soomest, Taanist, Hollandist, Norrast, Belgiast, Itaaliast, Sveitšist, Ungarist, Prantsusmaalt. Põhikeeleks on muidugi saksa keel. Olen kinnitust saanud sellele, et ma ei oska ikka üldse saksa keelt, kuid minust on veel halvemaid rääkijaid. Arenguruumi on..

Ma olen koos kahe Sveitšlase ja kahe Taanlasega ühes pisikeses toas. Meie tuba on 20% voodid, 20% kapp, 30% kohvrid ja kotid ning nurgas on väike kraanikauss- meil on väga vähe ruumi.
















Minu asjad on niigi kõik voodi alla lükatud :D









Meie päevaplaan:
Üldine päev:

6.45 jooksmine
8.00 hommikusöök
8.30 kohtumine Plenumis
9.00-12.30 päevaprogramm
12.30-14.00 lõuna
14.00-18.00 päevaprogramm
18.00-19.00 õhtusöök
19.00-21.00 õhtused tegevused
22.00 peab olema korraks oma toas, et kontrollida, kas kõik on olemas ja siis on vaba aeg ükskõik kui kaua. 



Nagu esimesel päeval ikka oli päeva alustuseks tervitus. Me jaguneme iga päev erinevatesse gruppidesse, et üksteist tundma õppida. Esimesel päeval mängisime nimemänge, tutvustasime end ja rääkisime oma hobidest. Peale lõunat pidime tegema enda maa kohta väikese tutvustava esinduslaua ja plakati. Lisan kunagi hiljem pildi ka :) Meil olid ikka kõik kaasa toodud kingitused ka laual- Vana-Tallinn, Kalevi kommid, kadakapuust võinoad jne. Lisaks pidime samal ajal külastama teisi, et kirjutada lehele mida me enne nende maade kohta ei teadnud. Toon mõned näited:

1) Taani- Lahjat alkoholi tohib tarbida/osta alates 16.eluaastast (õlu, siidrid jne)
2) Soome- Soomest on pärit Angry Birds (mida ma üllataval kombel ei teadnudki)
3) Norra- Norrakad söövad pruuni juustu
4) Belgia- Smurfid on Belgiast pärit
6) Ungari- Ungaris leiutati ruubiku-kuubik


Õhtuti on meil väike kodugrupp, kus me saame esitada küsimusi, mis on päeva jooksul tekkinud ning värvime karusid vastavalt sellele, kuidas me end sellel päeval tundsime. Näiteks punane karu on reedest, ja see karu seisab püsti ning on õnnelik.
Värvisin just selle, sest see päev oli algusest lõpuni tore ja ma polnud esimest korda õhtuks väsinud.















Kolmapäeva hommikul käisin koos Rudolfi ja Stenveriga jooksmas aga ma olen liiga nõrk ikka, et end hommikuti 6.45 üles ajada ja 4km joosta, seega ma ei ole rohkem jooksmas käinud :D
Kultuuri osas jagati meid gruppidesse ja õpetati kaardimäng, mis oli nagu Uno. Mängima pidi vaikides ja võitja tõusis püsti ning vahetas mõne teise võitjaga koha. Mõte oli selles, et kõikides laudades olid natuke erinevad reeglid ja siis pidi uute mängureeglitega kohanema, ilma, et keegi seletaks. See oli väga hea idee, kuidas uude kultuuri sulandumist näidata. Peale seda käisime me jalutamas ja pidasime Doonau ääres piknikku.

Neljapäeval oli aardejaht linnas, kus me pidime leidma vastuse paljudele küsimustele ning sealhulgas vahetama ühe õuna ja muna millegi muu vastu. Uskumatu, et kui Saksamaal poodi minna ja öelda, et ma olen vahetusõpilane Eestis ning me mängime ühte mängu, kus me peame asju vahetama siis antakse isegi umbes 5€ väärtuses asju ära. Ka suvalised inimesed tänavatel vahetasid. Eestis sellist asja ei juhtuks. Kõik möödakõndijad olid nõus meid hea meelega aitama. Seda on väga tore kogeda, kui uskumatult sõbralikud ja tolerantsed inimesed Saksamaal on. :) Peale seda rääkisime pikalt kommunikatsioonist. Õppisin, et inimene ei saa olla ilma komminukatsioonita. (Mann kann nicht nicht kommunikieren) Ka otsavaatamine või kuulamine on kommunikatsioon.

Reede hommikusöögilauas hakkasid meie tiimarid Facebooki mängima. Neil kõigil olid joonistatud "like" märgid ning nad lihtsalt nö. postitasid igasuguseid asju oma seinale- ehk siis tõusid püsti ja ütlesid midagi. Näiteks tiimar tõusis püsti ja ütles, et minu kohvi on ära jahtunud, keegi teine tõusis püsti- näitas silti ja ütles, et talle meeldib see ja kolmas kommenteeris, et tema oma ka. Kui keegi korra ära läks siis ütles, et ta logib välja ja tagasitulles logis sisse. Seda oli väga naljakas vaadata ning ainult eestlased ütlesid mõne sõna vahele. Peale seda oli erikülaline YFU Hamburgi kontorist, kes tegi meile esitluse tulevase aasta kohta. See oli väga huvitav. Sain teda, et minu tagasitulekukuupäev on 1. juuli! Rääkisime veel perekondadest ning meile anti kasulikke nõuandeid.

Täna ehk laupäeval on meil terve päev vaba, kuid me peame korraldama õhtul peo ( Bunter Abend) ja päeva jooksul oma kohvrid kokku pakkima, sest homme on peredesse sõit. Täna räägiti meile ka rongiliiklusest Saksamaal, mis on teadupärast väga tihe ja hästi korraldatud. Minu reis kestab vaid 27 minutid kuid näiteks üks poiss peab 7 tundi rongiga sõitma.

Vahva on see, et nad aitavad meil saksa keelt õppida/meelde tuletada ning riputavad igale poole abistavaid silte:



Minu internetiaeg möödub nii: :D
Hostel


Tegelikult on siin nii tore ja me teeme väga palju lahedaid asju aga ma ei jõua kõike kirjutada :D

Tsao!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar