kolmapäev, 28. august 2013

Kolmapäev 28.08

Järjekordselt mõnus päev. Seekord oli kool lühike. Nimelt esimesed kaks tundi olid matemaatikad, mis meeldivad mulle võrdlemisi hästi. Õpime hetkel funktsioone. Sakslased teevad seda minu arvates keerulisemalt koos oma miniarvutitega aga saan hakkama, kui vähegi aru saan, mis järgmisena teha tuleb. Peale seda pidi olema mul saksa keele kontrolltöö aga õpetaja ütles, et ma võin parem vaba tunni saada. Kuna mul pidi peale saksa keelt nagunii vaba tund olema, siis oli mul neid täna kaks.

Käisin siis linnapeal jalutamas ja vaatasin, mis poodides pakutakse. Riided on siin tõesti odavamad kuid näiteks võin öelda, et kütus on Saksamaal kallim. Toidu kohta ei oska nii väga öelda, kuna käin küll emaga poes kaasas aga ise ei ole midagi toidupoest ostnud. Tundub üldiselt sama olevat. Eestiga võrreldes on siiski Saksamaa odavam, kuid mulle tundub, et sakslased kulutavad lihtsalt rohkem. Mul on siiamaani rahaliselt väga hästi läinud. Aastane bussipilet oli sellel aastal 10.klassidele tasuta, õpikud on siin tasuta nagu Eestiski ja kooliasjade eest tasuvad mu vanemad. Nädalavahetusel läheme emaga Lübekisse shoppama. Ootan juba väga ja loodan, et kõike raha ära ei kuluta.

Peale seda oli mul kaks muusikatundi, kus ma eriti midagi ei mõista, kuna ma pole kunagi noote põhjalikult õppinud ega ühte muusikapala 6. tundi järjest analüüsinud (All you need is love- The Beatles). Vaatamata sellele, et mulle see õpetaja alguses ei meeldinud, on mu arvamus muutunud ning ta tunnid on päris lahedad. Ta on minu religiooniõpetaja ka. Kummaline ongi siin see, et suure kooli peale on võrldemisi vähe õpetajaid. Või pigem nii öelda, et õpetajad õpetavad mitut ainet. Näiteks muusika ja religiooniõpetaja on üks vanem mees ning mu 6.klassi saksa keele õpetaja ja geograafiaõpetaja on üks vanem naine. Füüsikaõpetaja on mul vähemalt äge- omamoodi Pohlasalu, kuid Pohlasalu on siiski kordades lahedam ja parem õpetaja. Ma pole veel selle koolisüsteemiga eriti harjunud ning arvan, et mulle sobib rohkem kuulamine ja konspekteerimine. Siin on põhirõhk kaasa rääkimisel. Lisaks ei meeldi mulle, et kehalises saame hindeid ja ette on antud vastavad normid. Nt: 10.kl 3000m 18 min 4 (ehk meie mõistes 2). Leian, et meie kooli süsteem on tunduvalt õpilasesõbralikum. Halvad hinded ju ei motiveerigi pingutama, kui õpilane teab, et pole parimaks võimeline.

Peale kooli lugesin veidi oma uurimustöö materjale ning läksin Björni juurde. Ta meenutab olemuse poolest väga ühte eesti seppa- vaba, muhe ja veidi naljakas. Ma leian, et kõik alates sellest kuidas ta tavaliselt olles käitub, kuidas ta hobustega tegeleb ja kuidas ta räägib on sarnane. Ma ei tea miks, aga ma seostan paljusid inimesi nii oma tuttavatega. Kas käitumis või siis välimuse poolest. Igastahes ootas ta mind juba oma maja ees ja me läksime kohalikku ratsakeskusesse, sest mul ei ole ratsutamisasjad veel siin. Ema saadab need järgi. Sain sealt omale ratsapüksid, ratsasaapad ja kiivri. Nüüd võib ratsutamine alata. Käisin täna kahe täkupoisiga umbes 1km kaugusel oleval muruplatsil sõitmas. Danny, kellega ma tihedamini tegelen, on üpris energiline ja särtsu täis kuid lõõgastunult on ta parim hobune, kellega ma kunagi sõitnud olen. Must täkk, kelle nime ma veel ei tea, pole 1aasta sadulas sõitnud ja oli seetõttu eest veidi kange(mitte hobuinimesed- raskem juhtida, kangutas peaga). Kokkuvõttes oli super elamus ja mälestuseks sain juba esimesed villid, kuna mul ei ole ratsakindaid. Note to self- Must buy! Kojujõudes käisin ruttu pesust läbi ja juba oligi õhtusöögiaeg. Tänane päev on läinud ruttu ja tegusalt- nii nagu mulle meeldibki. Ma ei suuda tegevuseta istuda, kuna siis tulevad igasugused kurvad mõtted pähe seoses Eestiga.


Täna kahjuks pilte pole lisada, sest mu telefon otsustas arvutiga mitte ühilduda, aga selle eest saate 2x rohkem teksti kui tavaliselt. Tundub, et juttu jätkub, kui on millestki põnevast kirjutada J

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar