teisipäev, 5. juuli 2016

Horses horses, what color are you?*

Heihei

Ma väga vabandan nende väheste ees kes ootasid, et ma midagi kirjutaksin aga elu siin on hullumeelselt kiire. Postituse esimeses osas kirjeldan oma tavapärast päeva ja siis viskan ehk mõne huvitavama seiga ka sisse.

Tallis on 30 sporthobust, 2 sportlast Markus ja Rainer ja üks neiu Katha kes aitab ka ratsutada, 2 bossi Elisabeth ja Axel, 4 groomi, kellest 2 on britti- Charissa ja uus tüdruk kes täna tuleb, 1 norrakas Catherine ja siis mina. Mina suhtlen groomidega inglise keeles ja teistega saksa keeles.

Päev algab 6.30, kui ma meeleheitlikult oma telefoni otsin, et see tobe äratus kinni panna. Päeva raskeim osa on voodist välja saamine (ja seda kaks korda, sest tavaliselt kasutan ma oma lõunapausi ka magamiseks; täna kirjutan seda postitust oma uneajast). Kell 7 tuleb kõik 30 hobust ära sööta, ning kolmel neist pinded jalgadelt maha kerida. Seejärel tuleb tallipõrand puhtaks pühkida. Kuni kella 8ni on pühalik hommikusöögiaeg. Oot ma mõtlesin kohviaeg, sest kohvi on endiselt päeva alus. Söök on ka tore muidugi.

8:00-13:00 on esimene osa tõelisest tööpäevast. Minu ülesandeks on ratsutajatele hobused ette valmistada ja siis peale sõitmist nendega tegeleda. Välja näeb see umbes täpselt nii: mulle öeldakse hobune, kellega sõita tahetakse ja ma vastan robotlikult "Ja!"  Haaran nööri ja kabjakonksu ning tõttan boksi juurde. Enamasti on neil tekid seljas, seega pean ma esmalt selle maha võtma. Seejärel puhastan hobuse kabjad ja võtan ta boksist välja, et ta tallivahele panna. Puhastan tuka ja laka, siis kere, viskan selga sadula, kusjuures vahepeal olen 5x vaadanud kas telefonist, paberi pealt või kellegi käest küsinud, mis varustus talle läheb sest neid hulle on 30 ja ma pole suutnud veel meelde jätta. Kui hobune on valmis, tuleb ratsanik kes ta ära viib ja ma saan uue nime. Kordub sama faas. Kui mul uus hobune on valmis, siis saan ma esimese hobuse tagasi. Pean varustuse ära võtma ja oma kohale asetama, hobuse ära pesema, pea tuleb svammiga pesta, suurema vee kaabitsaga maha tõmbama, kabjad pealt ja alt kabjarasvaga kokku määrima. Olenevalt ilmast siis tekk selga ja "jalutajasse". See on selline ringikujuline masin, kus hobused sees jalutavad. See esimene on senikaua seal kui ma teisega tulen.  Tagasi sisse viies tuleb kaitsmed ära võtta ja tallitekk tagasi selga panna. Vot nii on ainuüksi minul päevas ette valmistada 10 hobust. Igale hobusele kulub kokku 30min. Vahepeal pean veel asju tegema, sest "vaatamise eest kuu lõpus palka ei maksta" -boss võistluste ajal kui ma olin 2 täispäeva tööl olnud. Vahvad sellid need bossid :)

13:00 saame süüa ja kuni 15:00 on meil paus. 15:00-17:00 on taas ratsutamise aeg. 17:00 on juba õhtune söötmine ja talli korrastamine, varustuse puhastamine, pindede pealekerimine. Lõpetame tavaliselt peale 18:00. Siis on duschen, essen, schlafen, nagu üks tore tallimees ütles. (Pesu, söömine ja magamine). Tegelikult enne magamist vaatame me ühises elutuba/köök ruumis mingit filmi või istume ja jutudtame niisama- groomid siis muidugi. Ideaalis on tore 22/23 magama saada sest siis ei ole ehk loodetavasti järgmine päev suremise tunne (nali- on ikka).

Mis ma siis vahepeal teinud olen kui tavapärane rutiin välja jätta? 01.07 olin ma võistlustel abis, mis koosneb küll samast tegevusest mis mul iga päev on aga sinna lisanub fakt, et meil on väga väga kiire ja sportlased/bossid on eriti närvis. Hobused paneme suurtes autodes või treilerites valmis (suht tore ju, sest hobuse ja seina vahel on täpselt 20cm kuhu sina mahtuma peaks et kõike teha- ohutus ennekõike, eks). Võistluspäev kestis 5:00-16.15 ja meil oli kaasas 10 hobust. Ma ei hakka täpsemalt kirjeldama aga see oli hull päev.

Laupäeval otsustas Charissa et läheb välja ja pakkus seda mulle ka. Muidugi ma läksin. Tegime õhtused toimetused eriti kiiresti et 18.30 bussile jõuda ja siis rongiga Dortmundi minna. Saime mingite inimestega kokku (meetup), käisime pubides, vaatasime väljas rahvamassiga jalkat ja elasime Saksamaale kaasa. Peale seda läksime meie Charissaga rongiga Essenisse klubisse (kell 1 öösel). Mina sain koju kell 9 hommikul ja Charissa tuli 16:00 vms, sest ta läks klubist kellegi juurde edasi. Naerda sai meeletult palju ja tore oli.

Järgmisel vabal päeval või millalgi tahaks ma Hollandisse sõita. See pidavat olema 3h rongisõit.

Kell on juba 14.43 ja see on esimene lõunapaus Saksamaal olles, kui ma ei maganud. Ma loodan et ma suudan ülejäänud päeva veel toimida ja ehk oli mu postitus seda aega väärt!

Tschüß!

PS! Kõik kirjavead andeks anda, sest ma pidin telefonis kirjutama. Vot mis pühendumus!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar